قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو 13 تیر 1401

قیمت خودرو کاهش یافت | جدول قیمت خودرو

قیمت برخی از خودروها، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با کاهش همراه بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۹۴۶

قیمت خودرو در بازار چند؟ قیمت خودرو امروز دوم تیرماه 1401 با کاهش همراه بود. آیا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد شد؟ آیا واردات خودرو تاثیری بر کاهش قیمت خودرو دارد؟ احتمال ریزش قیمت خودرو ساخت داخل وجود دارد.


به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۲ تیر ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با کاهش همراه بوده است.

نوع خودرو قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان ۲۳۳,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ ۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ دوگانه سوز ۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ELX ۳۱۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ ۱) ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده ۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX ۴۰۵ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس اتوماتیک ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۶۱۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H۳۰ ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E۲ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده‌ای ۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو (S۷) ۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی ۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده‌ای ۴۶۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۵۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ پلاس ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای EX ۲۱۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای R ۲۲۲,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد گازسوز ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد دیزل ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریو ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS۳۵ ۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ ۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C۳ ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس ۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار پلاس ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا پلاس دنده‌ای ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا s دنده‌ای ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۳۲۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G ۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
وانت پادرا پلاس ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای S ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

ایست قیمت خودرو در روز صعود دلار!

پرونده پرتیراژهای ایران خودرو همانند محصولات سایپا در اولین روز تیرماه 1401 بدون تغییر در بازار بسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز، تداوم روند صعودی نرخ دلار در روزهای اخیر موجب شد تا بازار خودرو که روزهای اخیر کم و بیش افت قیمت داشت، ‌امروز کلا استپ قیمت را به هرگونه تغییر ترجیح دهد و تنها نظاره گر بازار باشد. از سوی دیگر این سردگمی در بازار خودرو موجب شد تا خریداران نیز انتظار را به ورود به بازار ترجیح دهند، بطوریکه به گفته فعالان این بازار خرید و فروش در بازار خودرو به پایین سطح خود رسیده است.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز با ثبات در بازار قیمت گذاری شد و با این شرایط «سمند LX » بازار 301 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» نیز در بازار 345 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت «سمند سورن پلاس» هم امروز 359 میلیون تومان در بازار قیمت باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند با این شرایط «دنا معمولی» امروز تغییر 399 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» 510 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم بدون تغییر 308 میلیون تومانی باقی ماند.

خانواده 207 هم امروز ثبات قیمت در بازار داشتند. امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار 401 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» هم 407 میلیون به فروش رسید.

قیمت خودرو در بازار فریز شد

پرونده قیمت خودرو امروز 29 خرداد 1401 و با کاهشی شدن نرخ دلار چگونه بسته شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با کاهشی شدن نرخ دلار قیمت خودرو استپ کرد و خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان های عجیب نرخ دلار در بازار موجب شده تا قیمت خودرو از این نوسانات پی‌روی نکند، چرا که امکان تغییر پی در پی قیمت خودرو در بازار وجود ندارد به همین دلیل بازار با توجه به میزان تقاضا در بازار قیمت گذاری می شود و نبود تقاضا موجب شد تا طی روزهای گذشته نوسان قیمت خودرو شکل کاهشی و یا ثبات به خود گیرد. این روند در بازار محصولات سایپا نیز قابل مشاهده است بطوریکه در روزهای اخیر این روند در بازار خودرهای سایپا نیز قابل رویت است.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند. با این شرایط «سمند سورن پلاس» امروز 358 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت سمند «LX با موتورEF7» نیز تغییر نداشت و 346 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «سمندLX» نیز در بازار 302 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار 400 میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر امروز 509 میلیون تومانی در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم امروز تغییر قیمت در بازار 308 میلیون تومانی باقی ماند.

اما خانواده 207 که دیروز افت 2 میلیونی قیمت داشتند، امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند با این شرایط امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار 403 میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» با ثبات قیمت 410 میلیون به فروش رسید.

سقوط سنگین قیمت‌ خودرو در راه است؟

ايسنا نوشت: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: هم‌اکنون فروشندگان و خریداران منتظرند نتیجه نهایی طرح واردات خوردو مشحص شود. در شرایط کنونی فروشنده در بازار هست اما خریداری نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود موضوع اگر واردات خودرو به صورت جدی دنبال شود، قیمت خودروهای خارجی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

حمیدرضا حیدری در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر خبرهای مربوط به واردات خودرو بر بازار داخلی و خارجی آن تاثیر گذاشته و قیمت خودروهای خارجی و داخلی حدود پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودرو ایرانی تاثیر خواهد گذاشت اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودروهای خارجی دارد. اگر قیمت خودوری خارجی وارده شده به کشور قیمت اقتصادی و در رنج قیمت خودروهای ایرانی باشد، نرخ اتومبیل‌های داخلی به شدت ریزش می‌کند اما اگر این خودروها بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، قیمت خودروی ایرانی کمتر کاهش خواهد یافت زیرا افراد کمی توانایی خرید این خودروها را دارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: هم‌اکنون فروشندگان و خریداران منتظرند نتیجه نهایی طرح واردات خوردو مشحص شود. در شرایط کنونی فروشنده در بازار هست اما خریداری نیست.

حیدری با اشاره به اینکه قیمت خودروهای ایرانی سیر نزولی داشته، بیان کرد: اگر واردات خودرو به کشور صورت گیرد، بازار خودرو از رکود خارج می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر سایت‌های فروش خودرو خاطرنشان کرد: سایت‌های فروش خودرو باید بررسی شده و نظارت کافی بر آن صورت گیرد چون فعالیت این سایت‌ها موجب از بین رفتن آرامش بازار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها